Μην ντρέπεσαι να γράφεις αυτά που οι άλλοι δεν ντρέπονται να κάνουν

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Κάτω από το δελφικό φως το γεωμετρικό ύφος της Όπυς Ζούνη


Κάτω από το δελφικό φως  το γεωμετρικό ύφος της Όπυς Ζούνη

«Τελευταία Πινελιά»  έως τις 27 Ιουλίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών



ΚΑΤΩ από το δελφικό φως παρουσιάζονται για πρώτη φόρα είκοσι ένα έργα της Ελληνίδας εικαστικού που ανέπτυξε το γεωμετρικό ύφος Όπυς Ζούνη. Πρόκειται για ένα σημαντικό  εικαστικό γεγονός του «δύσκολου» θέρους του 2012 . Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών επέλεξε φέτος να συνδέσει την έναρξη του ετήσιου Διεθνούς Συμποσίου του με θέμα «Πανεπιστήμιο στην Ευρώπη – Από την Ακαδημία του Πλάτωνος στη Χάρτα της Μπολόνια» (6-8 Ιουλίου 2012) με την έκθεσης της Όπυ Ζούνη με τίτλο «Η τελευταία πινελιά-Το εργαστήρι της Όπυ Ζούνη».

 Περιλαμβάνει  συνολικά 26 έργα της καλλιτέχνιδας, σε επιμέλεια του συζύγου της, Αλέκου, και των παιδιών της, ενώ σύμβουλος θα είναι η παλαιά συνεργάτης του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, ιστορικός τέχνης και μουσειολόγος Κατερίνα Κοσκινά. Η τεχνοκριτικός παρατηρεί :




«Στην έκθεση αυτή, που πρωτοπαρουσιάζονται και κάποια από τα τελευταία και άγνωστα ακόμη έργα της δημιουργού, προβάλλεται και πραγματώνεται εικαστικά η ισορροπία που διέπει φαινομενικά αντιθετικές φόρμες και τάσεις, μετατρέποντάς τις σε νοητικές ασκήσεις και αισθητικές απολαύσεις. Τα τελευταία χρόνια, ο αυστηρός χαρακτήρας των έργων της Όπυ Ζούνη "διαταράχθηκε" από την παρεμβολή ακαθόριστων μορφολογικά χρωματικών στοιχείων, που αντιπαραβάλλονται στη σαφήνεια των γεωμετρικών σχημάτων των έργων της. Είναι σαφές ότι, από τη δεκαετία του '90, τα έργα της Όπυ Ζούνη ακροβατούν ηθελημένα μεταξύ δύο κόσμων.

Ο ορθολογισμός που αποπνέουν δεν αποκλείει την πρόκληση συναισθηματικών φορτίσεων. Η Όπυ Ζούνη είναι μια γυναίκα καλλιτέχνης. Τα έργα της αντανακλούν όχι μόνο τη σκέψη της, αλλά και το συναίσθημά της».

Λίγο πριν τον θάνατο της το 2008,  η ίδια   καλλιτέχνης είχε σχολιάσει  αυτή  τη σειρά αναφέροντας ότι  «τα τελευταία χρόνια έχω τολμήσει στην απεικόνιση του χώρου τομές που ούτε εγώ προγενέστερα είχα φανταστεί. Εκεί βρίσκεται και η γοητεία της έρευνας στην τέχνη. Εάν σ' αυτές διακρίνεται η δική σου ταυτότητα, τότε όσο πληθαίνει το λεξιλόγιό σου, είτε αυτό είναι νέα μέσα έκφρασης είτε άλλες τεχνικές, γεννιέται πάντα το έναυσμα για κάτι άλλο».

 Επίσης η Όπυ Ζούνη παρατηρούσε ότι «όταν ο επισκέπτης σου λέει “η τέχνη με βοηθά να ζήσω”, είτε είναι νέος είτε είναι τρίτης ηλικίας, σου δίνει την κινητήρια δύναμη για να δουλεύεις, να προχωρήσεις τον εαυτό σου… Απώτερος σκοπός κάθε καλλιτέχνη είναι η επικοινωνία με το κοινό και κάθε μουσείο καλείται με τη σειρά του να συνδράμει στην ολοκλήρωση αυτής της επικοινωνίας».

Η Όπυ Ζούνη έγραψε τη δική της  ιστορία της στην ελληνική τέχνη. Γεννημένη στο Κάιρο το 1941, εγκαταστάθηκε οριστικά στην Αθήνα το 1963.   Φοίτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών ολοκληρώνοντας  τις σπουδές που είχε  είχε ξεκινήσει  πρώτη φάση στην Αίγυπτο. Από τη δεκαετία του '70 αναγνωρίζεται ως μια καλλιτέχνις της γεωμετρικής αφαίρεσης. Τη δεκαετία του '90 μπολιάζει τη δουλειά της και με μια εξπρεσιονιστική συνύπαρξη, όπως έλεγε η ίδια.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως την 27η Ιουλίου.

Επισκεπτες

copyright ©: Όμιλος Επικοινωνίας "Nobile" , Άρης Νόμπελης, "Προφίλ της πόλης" επικοινωνία : arisnobelis_profil@yahoo.gr